دوره آموزش مهارت‌های کار با داده در معاونت اقتصادی وزارت کار

مدتی هست که به پینشهاد آقای ابریشم باف، مدیرکل ارزیابی معاونت اقتصادی، جلساتی با هدف ارتقای قابلیت های حوزه فناوری اطلاعات برگزار میشه، و بنده در موضوع مهارت کار با داده (البته با محوریت اکسل) در خدمت دوستان هستم. کانال آموزش مهارت‌های کار با داده هم در نرم‌افزار «بله» راه‌اندازی کردم که از این لینک می‌تونید بهش دسترسی داشته باشید.

جلسه سوم این دوره در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد و طی اون، دو موضوع زیر رو مطرح کردیم.

۱ .ادغام جداول و Pivot با استفاده از پاور کوئری

فرض کنید دو جدول دارید که در یک جدول اطلاعات فروش شرکت ها درج شده و در جدول دیگر مشخصات این شرکت ها (مثلا اینکه مدیریتی هستند یا کنترلی و…) در این ویدیو نحوه ادغام این دو جدول و در نهایت محاسبات مربوطه روآموزش دادیم

۲ .Append کردن جداول با استفاده از پاور کوئری

فکر کنم جالب‌ترین موضوعی که مطرح شد تو کلاس، آموزش فراخوانی داده از شیت های مختلف یک فایل اکسل با Power Queryبود. تصور کنید داده‌هایی با ساختار مشابه دارید که در شیت‌های مختلف یک فایل اکسل قرار گرفته‌اند. مثلا فروش یه فروشگاه کتاب رو دارید ثبت می‌کنید و برای هر ماه شیت جداگانه‌ای درنظر گرفتید:

حالا قراره نموداری تهیه کنید که روند فروش ماهانه رو نشون بده یا جمع فروش رو در شیت‌های مختلف محاسبه کنید. در جلسه آموزشی گفتیم که چ‌طور با استفاده از پاور کوئری می‌تونید داده جدول‌ها رو زیر هم بیفزایید یا Append کنیم که نهایتا بتونید راحت‌تر محاسبات رو انجام بدید. بریم ویدیوی مربوط به این بخش رو ببینیم.

بهمن ۱۴۰۱

بدون دیدگاه برای دوره آموزش مهارت‌های کار با داده در معاونت اقتصادی وزارت کار

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *